Things i will never get used with….

„M-am inrudit” cu Bosnia de ceva timp, insa oricat de mult timp mi-am petrecut aici, n-am reusit sa ma obisnuiesc cu obiceiurile lor…

Unul din obicei, este cafeaua….Doamne, si cat de multa pot sa bea!!!! Ma trezesc cafea, mancam, dupa masa, cafea, intre mese cafea….si cafeaua continua chiar si la ore tarzii, gen 23. Cum nu e frumos sa refuzi, m-am obisnuit si pun ceva mai mult de jumatate, lapte…si restu’ cafea…..

Un alt obicei neobisnuit…pentru noi romanii, este placinta cu branza. Nimic neobisnuit pana aici….Ciudatul incepe cand iti pun in fata pacinta cu branza si ciorba sau friptura si se asteapta sa le mananci impreuna, placinta fiind pe post de paine cica. De fiecare data, imi pun placinta pe farfurie, dar mereu o mananca dupa masa, ca desert….

BUNATATEA   ….nu am sa ma obisnuiesc niciodata cu ea. In Romania, rareori gasesti oameni calzi, deschisi, care sa nu vorbeasca una si sa gandeasca alta. Oriunde ai merge aici, toata lumea zambeste, iti ofera prajiturele, sunt calzi si blanzi, pana si tanti de la magazinul de jos, face mereu conversatie, fiind mereu binedispusa si optimista…Sunt obisnuita cu am luat, am platit, am plecat…sau zambeste scurt, ia-ti geanta and get the fuck out of there….

Generozitatea barbatilor….Sa imi platesc bautura intr-un club sau cafe bar, in Romania, nu este ceva neobisnuit, este de fapt o regula. Fiecare pentru el. De aceea, imi puteti imagina uimirea, cand in Macedonia, majoritatea baietilor au platit bauturile fetelor. Ok, am zis…vor sa fie draguti, respectuosi….ok, ajung in Bosnia, same shit!!!! Abia atunci mi-am dat seama ca e vorba de un obicei la ei. Si nu, nu e din cutoazie, din dorinta de a seduce, impresiona etc….este doar vorba de politete, este considerat chiar un fapt rusinos sa lasi fetele sa plateasca intr-un grup de amici….

Aaaa….si cum sa uit eu de LIMBA LOOORR!!!!! Nu am sa ma obisnuiesc niciodata, mi se pare grea, inestetica….Bad for me, ca tre sa o invat si de fiecare data cand ma asez cu caietelul meu cartonat, sa mai iau o lectie de gramatica…ma apuca durerea de cap, la propriu.

Oh boy!!! Oh boy!!!

Lasă un răspuns

